שיווק דיגיטלי - מה זה? כל מה שצריך לדעת (המדריך למשווק המתחיל)
מה זה שיווק דיגיטלי? איך עושים אותו? במה הוא שונה משיווק מסורתי שהיה קיים בעבר? איזה פלטפורמות הכי מומלצות לשיווק דיגיטלי יעיל? במדריך הבא תוכלו למצוא כל מה שצריך לדעת לגבי שיווק דיגיטלי מקצועי ואיכותי.
מה זה שיווק דיגיטלי
שיווק דיגיטלי הוא כלי לפרסום באינטרנט וברשתות המדיה השונות. היום, יותר מאי פעם, שיווק דיגיטלי נעשה פופולארי ביותר בזכות היכולת של כל אדם למצוא כל מוצר או שירות בקלות באמצעות הטלפון הנייד.
פרסום דיגיטלי מציע לכל משווק פוטנציאל ענק של קהל לקידום לכל המטרה. שיווק דיגיטלי יכול להיות צעד משמעותי לבעלי עסקים המחפשים להגדיל את המכירות החודשיות שלהם בצורה מיידית.
למשל, יש לי עסק למוצרי ביוטי ואני רוצה להגיע לקהל נשי המתעניין בטיפוח ובמוצרי קוסמטיקה, אני יכולה לשווק להם את המוצרים בעזרת קבוצות פייסבוק שונות, עמוד אינסטגרם או אתר חנות אינטרנטית.
דוגמה נוספת, היא אם אני עורך דין לענייני גירושין המחפש לקוח פוטנציאלי שמתעניין בשירות שלי ומחפש במנוע החיפוש 'עורך דין לגירושין מומלץ בהרצליה'. משרד המתמחה בפרסום דיגיטלי, יוכל לסייע לכם לתכנן אסטרטגיה שיווקית נכונה לעסק שלכם ולקחת אותו לשלב הבא.
רוצים להתייעץ לגבי שיווק דיגיטלי לעסק שלכם? צרו איתנו קשר היום או התקשרו 052-5564946 ונשמח לתת לכם שירות.
מה זה שיווק מסורתי ומה ההבדל ביניהם
השיווק המסורתי הוא שיווק בו היו משתמשים בעבר כמו: עיתונים, שלטי חוצות, טלוויזיה, טלמרקטינג, אירועי מכירות, רדיו, מגנטים על הדלת, פרסום בדואר או שיווק פנים מול פנים. היום, בעקבות התקדמות הטכנולוגיה, המחשבים הניידים, הטלפונים החכמים, אפליקציות ואתרים, יותר קל, מהיר וזול לשווק בדיגיטל. כתוצאה מכך, בעלי עסקים וחברות גדולות עברו לשיווק בערוצים הדיגיטליים והשיטה הפכה לנפוצה ביותר.
מהן היתרונות של שיווק דיגיטלי
שיווק דיגיטלי כולל בתוכו יתרונות רבים ממגוון היבטים שונים ביניהם אפשרות לשווק מחיר בזול, מהירות, דינמיות ועוד. כמו כן, שיווק דיגיטלי מכיל אין סוף של אפשרויות לשיווק ביניהם שימוש במשפעינים, יוטיוברים ומבחר רחב של אפליקציות ואתרים שגדל מידי יום. השפע שיצר השיווק הדיגיטלי מאפשר לכל אדם לשווק את השירות או המוצרים שלו לקהל גולשים ממוקד ורלוונטי ולקבל תוצאות איכותיות. הנה עוד יתרונות משמעותיים ששיווק דיגיטלי מציע:
- מדיד ובעל מעקב שיטתי: בשיווק דיגיטלי ניתן לנתח את התוצאות שלו על בסיס יומי או שבועי בלוח הבקרה של הקמפיין. למשל, ניתן לבחון כמה אנשים ראו את הפרסומת, כמה הקליקו על המודעה, כמה ממי שלחצו הפכו ללקוחות וכמה נטשו. כמו כן, ניתן לפענח מי קהל היעד הרלוונטי ביותר שביצע רכישות, למשל: קהל נשי, בגילאים 40-60, טבעוני ועוד מאפיינים המסייעים להגדיר את המודעות הבאות לקהל הנכון בצורה אפקטיבית.
- שיווק בתקציב נמוך: בעבר, בעלי עסקים שרצו לפרסם את העסק שלהם נאלצו לשלם המון כסף כדי לתלות שלטי חוצות או להפיק ולפרסם פרסומת בטלויזיה. שיווק דיגיטלי נותן פיתרון יעיל וזול לשיווק בתקציב נמוך עם תוצאות מרשימות, החל מעסק קטן ועד לחברה עם תקציב פרסום ענק. קיימים מספר סוגי שיווקים ביניהם שיווק ממומן והקמת קמפיינים המבוסס על תשלום פר קליק, או שיווק אורגני (חינם) על ידי העלאת תכנים איכותיים המאפשר לשווק ללא עלות.
- שפע של ערוצים: שיווק דיגיטלי קיים במגוון ענק של ערוצים כמו למשל: פייסבוק, אינסטגרם, וואטסאפ, טלגרם, פינטרסט ועוד אפליקציות ואתרים רבים והרשימה רק הולכת וגדלה עם השנים. בעקבות השפע הקיים, שיווק דיגיטלי מאפשר לפרסם לאוכלוסייה ממוקדת לפי ארץ ועיר מגורים, שכבת גיל ותחומי התעניינות.
- קל ללמידה וגמיש: שיווק דיגיטלי מציע כלים נוחים ללמידה וניתוח הקמפיין, כך שכל אחד שמפרסם יכול ללמוד בקלות איך לשפר את המודעה שלו. למשל ע"י שימוש בA/B Testing ניתן לנסות כמה מודעות במקביל ולבדוק לאיזה מודעה יש את אחוזי ההצלחה הגדולים ביותר.
איך עושים שיווק דיגיטלי
כפי שראיתם, שיווק דיגיטלי מציע מגוון רחב של ערוצי שיווק שהולכות וגדלות. כעת אנחנו נציג את הפלטפורמות הכי פופולאריות לשיווק בדיגיטל וכיצד משתמשים בהם על מנת לשווק בצורה נכונה בימינו. אנחנו בטוחים שלחלק מדרכי השיווק שיוצעו פה כבר נחפשתם בעבר. אך, כעת תלמדו מה עומד מאחורי כל קמפיין ואיך הוא יכול לשמש אתכם. בחנו את כל האופציות ובחרו באפשרות המתאימה עבורכם ביותר וצאו לדרך.
פרסום ממומן בגוגל
פרסום ממומן באינטרנט הוא כלי שיווק על ידי באנרים המופיעים באתרים גדולים או מודעות המופיעות בתחילת תוצאות החיפוש המסומנות כמומנות. דרך שיווק זו פועלת לפי תשלום פר קליק (PPC – Payment Per Click) על המודעה. באמצעות פרסום ממומן בגוגל ניתן ליצור מודעה בצורה ויזואלית (באנרים) או ליצור תוצאת חיפוש מקודמת לקהל מטורגט ולשלוח אותם לדף נחיתה בו יבצעו רכישה או ישאירו פרטי יצירת קשר. בפרסום ממומן ניתן למדוד את כמות הכניסות לאתר, הרכישות שבוצעו בעזרת המודעה, נטישות, איסוף פרטי קשר וכדומה. כך, ניתן לבצע טסטים שונים לשיפור המודעה והתוצאות המייוחלות.
קידום אורגני במנועי החיפוש (SEO ,ASO)
קידום אורגני (SEO – Search Engine Optimization), כמו שמו הוא קידום המסייע לקבל תנועה ותוצאות בצורה אורגנית, ללא עלות. בסוג שיווק זה המטרה שלנו היא לעלות את דירוג האתר ולהגיע למקומות הראשונים בתוצאות החיפוש במילות מפתח רלוונטיות לסוגי השירותים או המוצרים אותם אנו מציעים באתר. את הקידום ניתן לבצע על ידי העשרת התכנים באתר, הטמעת מילות מפתח רלוונטיות, אופטמזיציה למהירות האתר, בניית קישורים מפנים מאתרים אחרים עם נישות דומות לנושא האתר ועוד פעולות בתוך האתר המסייעות לגוגל לקרוא את אותו בצורה יעילה. קידום אורגני הוא תהליך מתמשך שמביא תוצאות לטווח ארוך.
שיווק ברשתות החברתיות
בעידן של היום כמעט כולם נמצאים ברשתות החברתיות ביניהם: פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, יוטיוב, טיקטוק ועוד. שיווק מהסוג הזה כולל בתוכו פרסום אורגני ע"י העלאת תכנים ויצירת קהל עוקבים איכותי ופרסום ממומן ע"י הקמת קמפיין מודעות עסקי לפילוח קהל משתמשים רלוונטי. ניתן לשווק ברשתות המדיה באמצעות ניהול עמוד עסקי כמו דף או קבוצה (קהילה בפייסבוק), עמוד אינסטגרם וטיקטוק בו מעלים רילסים יצירתיים, שיתוף פעולה עם משפיענים או פתיחת ערוץ יוטיוב בו מעלים סירטונים שיווקיים.
קמפיין מיילים (דואר אלקטרוני)
ניהול קמפיין מיילים הוא עוד דרך נפלאה לקבלת קהל לקוחות איכותי. ניתן לעשות זאת על ידי שליחת מיילים שיווקים לתפוצת אנשים הנרשמת לניוזלטר באתר שלכם. במייל ניתן לפנות לקורא שלכם בפן אישי יותר ולהציע לו מוצרים או שירותים במבצעים משתלמים, להודיע על כנסים או אירועים ולשלוח אותו לבצע פעולה מיידית באתר.
שיווק שותפים
שיווק שותפים (Affiliate Marketing) הוא שיטת שיווק נוספת בה מקבלים עמלה על ידי שיווק מוצרים של מישהו אחר באתר או ברשתות החברתיות שלכם. לדוגמה, משפעיני אינסטגרם המפרסים מוצרים של חברות גדולות, מקבלים תשלום עבור העלאת פוסט או סטורי שיווקי. כמו כן, הם יכולים להציע קוד הנחה שנותן הטבה, דרכו ניתן לבחון כמה מכירות הביאו וכך הם מקבלים תשלום נוסף פר מכירה.
שיווק על ידי תוכן
בעידן של ימינו, על מנת להצליח בשיווק דיגיטלי עליכם להיות יוצרי תוכן. לכל פלטפורמה קיים סוג שונה של תוכן אותו ניתן לקדם על מנת לקבל תנועת גולשים. למשל על ידי כתיבת מאמרים בבלוג לאתרי אינטרנט, העלאת רילסים לאינסטגרם ולטיקטוק, העלאת טקסטים או תוכן ויזואלי (תמונות) לפייסבוק, לטוויטר ועוד.
ניתוח נתונים
שיווק דיגיטלי מאפשר למדוד את הנתונים בצורה נוחה כמעט בכל פלטפורמה בה תבחרו לשווק. כיום, כמעט בכל פלטפורמה ניתן לראות כל פעולה דרך מערכות הבקרה, לנתח את הנתונים ולהשתמש במידע על מנת למקסם את התוצאות. למשל, באינסטגרם ניתן לבדוק כמה כניסות היו לפרופיל, כמה משתמשים שמרו את הפוסט, כמה צפיות היו בסטורי וכמה אנשים לחצו על לינקים. דוגמה נוספת היא גוגל אנליטיקס, לוח הבקרה של גוגל דרכו ניתן לבדוק כמה אנשים נכנסו לאתר, איזה פוסטים או עמודים היו הנצפים ביותר ובאיזה מקומות הדפים באתר ממוקמים בתוצאות החיפוש.
איך לבחור סוכנות לשיווק דיגיטלי
כיום ניתן למצוא ברחבי האינטרנט עשרות אם לא מאות סוכנויות שונות לשיווק דיגיטלי. אך, כיצד תוכלו לגלות איזה סוכנות הכי מתאימה לכם?
מקצועיות: דיברתם עם סוכנות לשיווק דיגיטלי? חפשו עליהם מידע ברחבי הרשת. בדקו האם הם מופיעים בכל הפלטפורמות השונות כמו גוגל, פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק. בדקו כמה זמן הם נמצאים בתחום והאם יש להם קהל לקוחות רחב.
המלצות/ביקורות: אחת השיטות הפופולאריות ביותר לברר לגבי סוכנות לשיווק היא לקרוא את הביקורות שרשומות עליהן ברחבי הרשת. שימו לב, יש מקרים בהם מפורסמות ביקורות פיקטיביות ולכן נסו לזהות האם אכן הביקורות אמיתיות או לא.
תיק עבודות: חברת הפרסום מבטיחה לכם תוצאות? בקשו ממנה להראות לכם קמפיינים שביצעו בעבר ללקוחות אחרים. אנחנו ממליצים לכם לעבור על תיק העבודות שלהם ולהשוות את ההכנסות שהם הצליחו לייצר לעומת ההוצאה שהם הוציאו. טיפ נוסף, הוא לפנות לאותם בעלי עסקים ולשאול האם סוכנות השיווק אכן עזרה להם להגדיל את הכנסות העסק.
הגדרת לוח זמנים: עוד דבר שחשוב ביותר לבדוק לפני שבוחרים סוכנות שיווק דיגיטלי, הוא הגדרת לוחות זמנים ויעדים ולשים לב שהחברה הפוטנציאלית אכן יכולה לעמוד בזמנים אלו.
הצעת מחיר: אנחנו מציעים לכם לדבר לפחות עם 2-3 חברות שונות לשיווק דיגיטלי לפני שאתם בוחרים אחת מהן. לפני שאתם מחליטים להמשיך עם סוכנות שיווק דיגיטלי בצעו השוואת מחיר והיו קשובים לתחושת הבטן שלכם.
מילון מושגים – שיווק דיגיטלי
קופירייטינג: קופירייטינג מתייחס לטקסטים ותוכן שיווקי שיוצרים תגובה רגשית לגולשים הנחפשים אליו. בדרך כלל, טקסטים אלו יהיו ממוקדים, יצירתיים ומתוכננים להשפיע מבחינה פסיכולוגית על הקורא על מנת לגרום לו לבצע פעולה כמו השארת פרטי קשר, רכישה, הרשמה לניוזלטר ועוד.
כתיבת תוכן (Content): כתיבת תוכן כמו שמו, הוא מושג המתייחס לכתיבה של תכנים. תכנים אלו בדרך כלל משמשים בעלי עסקים, ארגונים וחברות על מנת לקדם מוצרים או שירותים. כותב תוכן הוא אדם אשר מספק שירותים לכתיבת תוכן כמו למשל כתיבת מאמרים ותוכן לאתר אינטרנט, כתיבת פוסטים לרשתות החברתיות, כתיבה שיווקית לפרסומות או שלטים ועוד.
קידום אורגני / SEO: תפקידו של איש הקידום האורגני הוא לבצע אופטימיזצייה לאתר כדי להגדיל את דירוגו בתוצאות החיפוש של גוגל. בנוסף לכך תפקיד הקידום האורגני כולל העלאת מאמרים וכתבות בנושאי העסק ועל ידי כך להתחרות על מילות חיפוש נוספות לעסק חוץ משם העסק עצמו. אם ניקח לדוגמא עסק של קוסמטיקאית אז מילת חיפוש מצויינת תהיה "קוסמטיקאית מומחית לטיפול באקנה" או "קוסמטיקאית להסרת שיער בלייזר".
קריאייטיב (Creative): איש הקריאייטיב כשמו כן הוא אחראי לפן היצירתי והעיצובי של האתר, תפקיד זה מתאים במיוחד לאנשים בעלי אופי יצירתי. מי שמתעסק בקריאייטיב אחראי לעיצוב לוגואים, עיצוב האתר, החלטת השפה העיצובית של האתר וביצוע התאמות עיצוביות נוספות באתר.
Data Analysis: תפקידו של דאטה אנאלייז הוא לאבחן את כל הנתונים השונים במחלקות החברה ולבצע שיפורים שוטפים. איש העובד בתפקיד זה נמצא בקשר עם כל מחלקות החברה ומבצע שינויים על מנת לשפר את נתוניה. המטרה העיקרית שלו היא לשפר את משפך המכירה (לדוגמא בעסק מכירות אונליין המשפך השיווקי יהיה: שיווק, הוספה לעגלה, מעבר לפרטי תשלום, ביצוע תשלום).
שיווק ומכירות: איש השיווק אחראי לשיווק האתר ויצירת לידים או מכירות לבית העסק. עולם השיווק הוא עולם רחב במיוחד מכיוון שבימינו קיימות אין סוף אפשרויות לשיווק וקידום עסקים. אך, ניתן לחלק את השיווק ל-2 סוגים עיקריים: שיווק ממומן ושיווק אורגני (SEO). ניתן לבצע שיווק ממומן בגוגל, רשתות חברתיות (כמו פייסבוק לדוגמא), פרסום בשלטי חוצות, פרסום בטלוויזיה ועוד. ולעומת זאת, שיווק אורגני עוסק בקידום האתר בתוצאות החיפוש של גוגל.
רוצים לקבלת הצעת מחיר לשיווק דיגיטלי מקצועי לעסק שלכם? התקשרו אלינו היום 052-5564946 או צרו קשר ואנחנו נפנה אליכם בהקדם.